Interactieve kansspelen Digital Out Of Home met HTML5

Concept variant 1 met interactieve schermen: Met een interactieve HTML5 Digital Out of Home campagne van de Nederlandse Loterij zie je op het scherm krasloten branding met een groot nog niet opengekrast vlak. De kijker vanaf dat moment met zijn of haar vingers of hand de kraskaart openkrassen op het scherm. Hier kunnen willekeurige prijzen uitkomen zoals een kortingscode of een gratis kraslot. Na het krassen komt er een QR-code die je met je telefoon kunt scannen om je prijs te claimen. Elke keer dat de creatie wordt geladen wordt er een willekeurige kraskaart thema gekozen uit de Nederlandse Lotterij krasloten types. Hierdoor valt de campagne extra goed op.

Concept variant 2 zonder interactieve schermen (breder inzetbaar): de basis is hetzelfde als concept 1, maar dan ga je met een QR-code scan (of korte URL) naar de landingspagina die hoort bij dat betreffende scherm (elk scherm heeft een eigen id) en zie je een full screen kraskaart die je op je mobiel kan openkrassen. Wanneer je deze openkrast, zie je dit ook gebeuren op het DOOH scherm. Meerdere mensen kunnen dus tegelijk inloggen op “het scherm” en samen krassen. Iedereen die mee krast, krijgt na het krassen een kortingscode of een gratis lot. Hiervoor moeten wel gegevens worden ingevuld die Nederlandse Loterij weer verzameld. Ook kan er nu geretarget worden op de mobiele telefoon van de kijker.

Een dergelijk concept kan natuurlijk ook voor bijvoorbeeld het kiezen van een Miljoenenjacht koffer. Zowel op een interactief scherm als interactief via een QR-code op een mobiele landingspagina.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Print

Interactie DOOH is mogelijk door:

DSlab is jouw partner in
DOOH5 creatie ontwikkeling!

Advies aanvragen.

DOOH5.nl is een initiatief van:

Blijf op de hoogte.

DOOH5.nl is een initiatief van: