Interactieve Digital Out Of Home

Leuke ondertitel

Interactieve Digital Out Of Home

Je doelgroep is steeds makkelijker direct te betrekken bij een campagne door gebruik te maken van de interactieve mogelijkheden binnen het DOOH landschap. Welke drastisch toegenomen zijn door de beschikbaarheid van DOOH5 (linken naar DOOH5 uitleg op de site, moet nog ontwikkeld worden)

Door interactieve elementen te implementeren in je advertenties kan een impactvol contactmoment met je doelgroep gefaciliteerd worden dat niet snel vergeten wordt. Een moment van doen wordt immers door ±90% van de mensen onthouden. Een memorabele campagne is al top, er zijn echter nog meer mogelijkheden:

Fysieke interactie met DOOH scherm

Steeds meer schermen zijn te besturen op basis van aanraking, zogenaamde touch screens. Deze functionaliteit geeft je de mogelijkheid om passanten uit te nodigen de interactie met het scherm aan te gaan door (een deel van) het scherm aan te raken. Dit kan bijvoorbeeld ingezet worden voor het peilen van de mening van het grote publiek (enquête achtige insteek) maar ook voor het customizen van bijvoorbeeld de auto die op het scherm zichtbaar is of het wrijven over de lamp van Alladin. Wanneer deze handeling uitgelokt wordt ontstaat het moment van doen wat zorgt voor een sterkere herinnering. Een bijkomend voordeel van het gebruik van DOOH schermen met touch is dat een interactieve online display campagne doorgetrokken kan worden. Dit zorgt voor een betere herkenbaarheid en consistentie binnen de gehele campagne.

Offline naar online

Niet ieder scherm beschikt over touch-functionaliteit of hangt simpelweg zo hoog dat aanraking niet mogelijk is. Gelukkig is fysieke aanraking niet noodzakelijk om interactie uit te lokken. In de advertentie die op de DOOH ingezet wordt kan je mensen offline triggeren om de stap naar online te maken. Dit kan middels een QR-code of door simpelweg een korte URL weer te geven. Door het gebruik van QR-codes of korte URL’s in je ads kun je jouw doelgroep naar het online domein krijgen waar data verzameld kan worden. Dit kan bijvoorbeeld met winacties en het claimen van korting. Maar denk ook vooral aan unieke mogelijkheden om mensen bijvoorbeeld een game te laten spelen op een DOOH scherm. Je kan zelfs zo ver gaan dat iemand in deze online omgeving invloed kan hebben op de content en keuzes die zichtbaar zijn op het betreffende DOOH scherm, een mobieltje kan dan gezien worden als afstandsbediening. Als je op de landingspagina achter de QR-code ook nog een retargeting pixel plaatst kan je de Digital Out Of Home campagne zelfs doortrekken naar een online (retargeting) display campagne. Engagement to the max!

Wijs mensen de weg

Dit kan je letterlijk nemen. Middels een QR-code kan namelijk een link geopend worden naar bijvoorbeeld google maps. De persoon die deze QR code scant kan dan precies zien wat de fysieke locatie is waar een product of service verkrijgbaar is en hoe men hier kan komen. Super handig voor lokale acties of voor campagnes waarbij de adverteerder een landelijke dekking heeft van fysieke aanwezigheid. Wanneer je dit combineert met een kortingsactie kan de trigger om langs te komen alleen maar vergroot worden. Combineer deze optie ook zeker met Data Driven DOOH (linken naar pagina op DOOH5.nl) zo kan je op het scherm al vertellen welke locatie de dichtstbijzijnde is en daarmee relevante info verschaffen waardoor de kijker weet waar hij of zij aan toe gaat zijn als de route via de QR-code opgevraagd wordt.

Meetbaar maken 

Het precieze effect van een DOOH campagne is soms moeilijk te meten. Interactieve handelingen binnen een DOOH5 ad zijn dit natuurlijk wel. Je kan dus precies uitlezen hoe vaak welke vorm van interactie plaats gevonden heeft. Dit kan zelfs real time waardoor eventueel tijdens de campagne nog bij te sturen is. Het bijkomende voordeel hiervan is dat de resultaten van de campagne meetbaar en daarmee aantoonbaar zijn. Wel zo fijn voor de verantwoording van de investering toch?

Interessante Interactieve Cases

Kortom

Door interactie toe te voegen aan je DOOH campagne heb je meer mogelijkheden om impact te maken en kan deze impact ook nog eens meer effect hebben dan een doorsnee DOOH campagne. Leef je uit dus!

De mogelijkheden zullen constant verder ontwikkeld worden. Wij zullen proberen deze pagina zo goed mogelijk up to date te houden maar aarzel vooral niet om vragen te stellen!

Interactieve DOOH is mogelijk door:

We hebben helaas geen exploitanten kunnen vinden...

DSlab is jouw partner in
DOOH5 creatie ontwikkeling!

Advies aanvragen.

DOOH5.nl is een initiatief van:

Blijf op de hoogte.

DOOH5.nl is een initiatief van: